Да куповина буде милина

Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да ће Национални регистар за приговоре потрошача, као и нови прописи које Министарство припрема, знатно допринети унапређењу ове области, како у погледу подизања свести потрошача о њиховим правима, тако и у разумевању трговаца о бенефитима које постижу поштовањем потрошачких права.

На конференцији поводом почетка кампање за заштиту потрошача „Да куповина буде милина“, у Прес центру УНС-а, државна секретарка је напоменула да у складу са обавезама Републике Србије у процесу европских интеграција, Министарство израдило предлог новог закона о заштити права потрошача, као и предлог стратегије за заштиту права потрошача.

„Веома је важно и да унапредимо механизме заштите, да скратимо поступак остваривања потрошачких права и да оснажимо ван институционалне ресурсе, које представљају удружења као прва инстанца за пружање подршке потрошачима. Исто тако, потребно је подизање свести код трговаца о користима које имају када иду у сусрет потребама потрошача, као и успостављање механизма медијације у случају спорних ситуација код потрошачких приговора,“ рекла је Матић, наводећи да се највећи број тих приговора односи на робу, односно на обућу, одећу и технику.

Она је истакла да је важан сегмент промоције потрошачких права област електронске трговине, за коју ће бити спроведена и посебна кампања са циљем јачања поверења грађана у овај вид трговине.

Помоћница министра за заштиту потрошача Вишња Ракић, представила је медијску кампању „Да куповина буде милина“, која је припремљена у оквиру Твининг пројекта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“, који се спроводи у партнерству са мађарско-словачким конзорцијумом од августа 2017. до августа 2019. године. Кампања коју чине видео и радијски спотови трајаће наредне две недеље, поводом Светског дана права потрошача који се обележава 15. марта.